La commission informatique

linux_insideCette commission est en charge d’administrer et de faire évoluer le parc informatique de l’école qui se compose de:

• 4 postes par classe du CP au CM2, soit 24 postes au total
  • 1 poste en libre service dans la salle des maîtres
  • 3 portables
  • Un photocopieur/scanner
  • 2 téléphones ToIP

Et de services:

• Site internet
  • Cloud de stockage
  • Gestion de la box d’accès à internet
  • Gestion de la téléphonie sur IP

Vu que le parc monopolise une grande partie des prises électriques de l’école, la commission s’occupe aussi de la plus grande partie du réseau électrique.

Les réalisations de l’année 2012-2013

• Rénovation complète du réseau informatique du bâtiment des CP, CE1, bureau de la directrice, de la salle des maîtres et de la cuisine
  • Rénovation du réseau électrique des classes de CP, CE1, du bureau de la directrice, de la salle des maîtres
  • Renouvellement complet du parc des clients légers: 24 postes
  • Changement du photocopieur

Les réalisations de l’année 2013-2014

• Rénovation complète des réseaux électriques et informatiques des classes de CE2 au CM2 (tout le bâtiment des grands)
  • Amélioration du réseau électrique dans le bâtiment principal
  • Le présent site internet !
  • en cours: partage MS Windows/Linux de l’imprimante centrale

Votre aide est la bienvenue !

we-need-your-help

Ashton Kutcher enjoy babymoon

Mila Kunis and Ashton Kutcher enjoyed a romantic babymoon last week.

The couple, who are set to welcome their first child, a baby girl, into the world in October, spent a week soaking up the sun at the exclusive La Taha’a Island Resort Spa on the island of Tahaa, near Bora Bora, in French Polynesia.

The couple Michael Kors Outlet spent much of their holiday relaxing on the resort’s private beach, instead of taking advantage of the adventurous activities on offer, including snorkeling, hiking and jet skiing.

The insider said:  »[They] enjoyed the tranquil beauty of the resort. »

The duo returned to Los Angeles on Sunday and were spotted visiting Mila’s family there Thursday.

The couple, who got engaged earlier this year and started dating in 2012, recently bought a new $10 million mansion in Beverly Hills and the ‘Two and a Half Men’ actor michael kors outlet put his michael kors outlet bachelor pad on the market for $12 million.

Ashton, who was previously married to Demi Moore, can’t wait to be a father and is doing everything he can to michael kors outlet support Mila, michael kors outlet whom he first met when she was 14 on the set of cheap Michael Kors handbags their sitcom ‘That 70s Show.’

A friend previously said:  »Ashton has been taking such good care of Mila. He’s doting on her and telling her she looks beautiful. He understands she’s going through changes and he hasn’t cheap Michael Kors handbags judged her for michael kors outlet it.

Musicians Mick Jagger, Ronnie Wood, Kieth cheap michael kors Richards, and cheap Michael Kors handbags outlet Charlie Watts of The Rolling Stones perform at Heinz Field on June 20, 2015 in Pittsburgh, Pennsylvania.Articles Connexes:

La Haye Fouassière